Wednesday, February 15, 2012

rasa

Malam ini,masih lagi kedengaran suara anak-anak muda di pangkir..
apa yg diceritakan dalam gelak dan tawa meraka??
aku melihat sekilas dan mendapati angin dingin yang kehilangan kasih. Ia meliuk bebas dengan kencang. Memaksa daun-daun jatuh, memisahkannya pada pohon-pohon yang menyayanginya.
mungkin ayat ini terlalu puitis tapi aku cuma kiaskan pada anak-anak yang akan perjuangkan agama dan tanah yang dipijak...jangan dibiarkan jatuh tak terarah..begitu juga aku...
aku bukan sempurna menyusun patah kata,menyusun bicara aku hanya mengharapkan segala kesasulan noda dijauhkan kerna aku sedang berperang dengan nafsu dan hitam....
bahkan menglafazkan doa dan menyebutnya pun masih salah..
maka aku ingin terus belajar dan aku tidak ingin sekadar melakukan gerakan dan bacaan hafalan tapi aku ingin belajar menjadi hamba sebenarnya hamba kepada-MU YA RABB.. dalam persinggahan sebelum aku kembali pada-MU YA MUTA'AAL...
persinggahan ini indah tp tak seindah taman-taman orang yang beroleh kemenangan
YAA-WADUUD.....YAA-AFW ampunilah sang jiwa...Kerna dengan hidayah-MU aku tenang...

No comments:

Post a Comment